Fuldt hus til AUgustus-arrangement

Stakladen var fyldt, da alumnemagasinet AUgustus afholdt debatarrangement tirsdag aften under overskriften ”På vej mod det ungdommelige samfund”.

Flere hundrede alumner, studerende, ansatte og andre interesserede var mødt frem for at høre debatten "På vej mod det ungdommelige samfund”. Foto: Lise Balsby/AU Kommunikation
I debatpanelet sad aldersforsker Tine Fristrup og idéhistoriker Jens Erik Kristensen. Foto: Lise Balsby/AU Kommunikation
Foto: Lise Balsby/AU Kommunikation

Et par hundrede alumner, studerende, ansatte og andre interesserede var mødt frem for at høre aldersforsker Tine Fristrup og idéhistoriker Jens Erik Kristensen analysere og diskutere den omsiggribende ungdommelighed.

- Det handler ikke om at mobbe ungdommen. Det handler heller ikke om, at det er en katastrofe, at vi er på vej mon det ungdommelige samfund. Jeg er bare betænkelig ved de værdier, udviklingen er båret af. Den livslange udviklingstrang bliver hurtigt til en udviklingstvang, sagde Jens Erik Kristensen, inden det spørgelystne publikum fik ordet.

- Hvad er det egentlig, vi ældre kan bidrage med i samfundet, ville en kvindelig tilhører gerne vide.

- I kan give jeres erfaringer videre, lød det blandt andet fra Trine Fristrup.

- Men når man når en vis alder, bør det også være i orden, at man ikke længere er bundet op på bestemte pligter over for det offentlige, tilføjede Jens Erik Kristensen.

AUgustus afholder endnu et debatarrangement i det nye år med afsæt i decembernummeret af AUgustus, hvor temaet bliver ”Tilbage til naturen”.

Læs alumnemagasinet AUgustus med temaet alder