Kvindelige forskere kan netop nu søge For Women in Science-legatet

Onsdag den 4. juli er det sidste frist for at søge For Women in Science-legatet, der uddeles til kvindelige forskere.

Rikke Louise Meyer fra iNano er en af de kvindelige forskere fra Aarhus Universitet, der tidligere har modtaget For Women in Science-legatet. Foto: Jesper Rais/AU Kommunikation

L’Oréral og UNESCO står bag partnerskabet For Women in Science, der hvert år uddeler priser og legater til kvindelige forskere. Formålet med legaterne er at tiltrække flere kvinder til især de naturvidenskabelige fag – blandt andet ved at sætte fokus på, at kvinder i forskning kan opnå fremragende resultater og samtidig have et familieliv.

Sidste frist 4. juli

Onsdag den 4. juli er det sidste frist for at søge, hvis man vil i betragtning til legaterne. Flere kvindelige forskere fra Aarhus Universitet har tidligere modtaget legater fra For Women in Science. Blandt andre Anja Einholm, som i 2008 modtog Eliteforskprisen samt Rikke Louise Meyer, iNano, og Hanne Poulsen, Molekylærbiologisk Institut samt Nini Skovgaard, Farmakologisk Institut.

For Women in Science-legaterne uddeles til op til tre kvindelige forskere, som hver modtager 100.000 kroner.

Ansøgningsskema og betingelser findes på Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskabs hjemmeside

Læs mere om legatet her