Leder, bliv klar til MUS

I løbet af efteråret afholdes der medarbejderudviklingssamtaler (MUS) på AU. Mange ledere har allerede valgt at melde sig til, men der er stadig ledige pladser på et kursus i det fælles MUS-koncept og en kursusdag i, hvordan man gennemfører en god samtale som leder.

Det er nyt, at der er et fælles koncept for MUS, og at samtalerne så vidt muligt afholdes hvert efterår på hele universitetet.

Derfor tilbyder AU HR alle ledere to gratis forberedelseskurser, der kan få det nye koncept godt i gang:

1. AU MUS
  2. Den gode ledelsessamtale – træning i MUS

AU MUS er et værktøjskursus, der tager udgangspunkt i det nye koncept. Kurset indeholder bl.a. en kort introduktion til indhold og brug af MUS-konceptet, en vejledning i it-understøttelse samt i lederens rolle, ansvar og opgaver i forbindelse med MUS. AU MUS tilbydes både som halvdags- og heldagskursus.

Den gode samtale er et kursus i samtaleteknik. På kurset får du værktøjer og ikke mindst træning i at afholde samtale – og i at lede og håndtere vanskelige situationer, som kan forekomme i ledelsessamtaler. Kurset består af en vekselvirkning mellem mindre oplæg, refleksion og træning.

De nye kurser har allerede fået en flot opbakning.

Læs mere om MUS-kurserne på Medarbejderservice

Meld MUS-ansvarlige ind til AU HR

Inden samtalerne går i gang, skal det kortlægges, hvem der afholder MUS med hvilke medarbejdere. Derfor opfordres ledere til at tage kontakt til den lokale HR-partner og give besked om, hvordan MUS organiseres på deres eget institut, center eller afdeling.

Her kan du se, hvilken HR-partner du skal kontakte:

Yderligere oplysninger om MUS

Find information og vejledning for medarbejdere, ledere og tillidsrepræsentanter på:

www.au.dk/mus