Mange ansøgere til ledende stillinger

I alt 108 ansøgninger er indløbet til de 24 opslåede prodekan- og institutleder-stillinger.

For nylig udløb ansøgningsfristen til de resterende fem prodekanstillinger og de 19 institutlederstillinger, som Aarhus Universitet opslog tidligere på året.

27 personer, hvoraf godt en fjerdedel er kvinder, har søgt de fem prodekanstillinger. De fem stillinger var fordelt med to på hhv. Arts og Health, samt en enkelt stilling på Science and Technology. Ansøgningerne er blevet vurderet af rådgivningsudvalg, dekaner og den samlede universitetsledelse, og der er igangsat samtaleforløb, som vil blive efterfulgt af lederprofiltests.

De 19 opslåede institutlederstillinger (samt også en stilling som centerleder på AU Herning) er i alt blevet søgt af 81 personer. Også her havde cirka en fjerdedel af ansøgningerne kvindelig afsender. Disse ansøgninger er også blevet gennemgået af rådgivningsudvalg og universitetsledelse og vil blive suppleret af samtaler og tests efter samme model som ved prodekan-ansættelserne.

Inden længe vil også stillingerne som vicedirektør for hhv. AU Viden og AU Studieadministration blive opslået. De første samtaler afholdes medio maj, og de to nye vicedirektører ventes udnævnt den 31. maj. Både prodekaner, institutledere og vicedirektører kan formentlig tiltræde enten 1. juni eller 1. juli.