Mindre brand i bygning 1445 og 1448

I forbindelse med et ombygningsarbejde i parterre-etagen i bygning 1445 på Aarhus Universitet blev en række PVC-rør antændt onsdag klokken 9.30. Ingen medarbejdere kom noget til.

I forbindelse med et ombygningsarbejde i parterre-etagen i bygning 1445 på Aarhus Universitet blev en række PVC-rør antændt onsdag den 17. oktober klokken 9.30.

De antændte rør gav en kraftig røgudvikling, som betød at medarbejderne fra blandt andet AU Studieadministration, AU Kommunikation og AU Viden måtte forlade bygningen.

Alle blev evakueret hurtigt, og ingen er kommet noget til.

Brandvæsnet kom efter få minutter til stedet for at påbegynde slukningsarbejdet, og de fik hurtigt kontrol over branden. Der er endnu ikke overblik over, hvorvidt der er sket materiel skade.

Branden betyder, at blandt andet informationscenteret og SU kontoret i bygning 1445 har lukket resten af ugen, og at medarbejderne først er tilbage på arbejde i bygningen mandag den 22. oktober.

Branden og det efterfølgende oprydningsarbejde kan også medføre forstyrrelser i universitetets it-drift.