Ny avis på vej - Hvad skal den hedde?

AU’s avis, CAMPUS, bliver relanceret - og vi har brug for din hjælp!

Redaktionen bag Aarhus Universitets avis arbejder i øjeblikket på, hvordan avisen kan skrives endnu bedre til både ansatte og studerende på hele universitetet. Og du kan hjælpe!

For at få den nødvendige tid til udviklingsprocessen holder avisen udgivelsespause frem til 1. marts, hvor vi i redaktionen ser frem til at præsentere det første nummer i standerne og postbakkerne overalt på universitetet.

Første nummer af Campus udkom i 2004. Siden da har universitetet udviklet sig markant og er vokset kraftigt. "Avisens navn er inspireret af det enestående campus-byggeri, som udgør de ydre rammer for livet på Aarhus Universitet", stod der på forsiden af Campus nr. 1. Navnet Campus er således ikke længere dækkende, og en ikke uvæsentlig del af relanceringen er derfor at finde det helt rigtige navn til AU’s nye avis.

Navnekonkurrence

Redaktionen har derfor udskrevet en konkurrence, hvor du frem til den 15. februar kan komme med forslag til et nyt avisnavn. Et godt navn skal både signalere et klart tilhørsforhold til Aarhus Universitet og en forankring på alle hovedområder hos både medarbejdere og studerende – internationale som danske. Og klinge godt.

Navneforslag kan sendes til campus@au.dk, ligesom spørgsmål om relanceringen kan rettes til denne adresse. Du er også velkommen til at sende dit forslag per sms til 2238 2221.
Vinderen af konkurrencen får seks flasker god rødvin.

Så frem med de gode navneforslag! Vi glæder os til at se dit bud!

Redaktionen