Nye busruter til Aarhus Universitet

Midttrafik har 8. august lavet busruterne i Aarhus om. Hvis du er i tvivl om, hvilken bus du skal tage til Aarhus Universitet, kan du finde svaret her.

Bus 5A kører fremover ruten af Ringgaden, hvor man tidligere kunne støde på buslinje 8. Foto: Jesper Rais | AU Kommunikation.

Midttrafik har mandag d. 8. august gennemført en fuldstændig omlægning af busruterne i Aarhus, den største ruteændring i danmarkshistorien ifølge Midttrafik. Forandringen får naturligvis konsekvenser for busrejsende studerende og ansatte ved Aarhus Universitet.

• Hvis man skal til universitetet fra Aarhus centrum ad Randersvej, kan man fremover vælge mellem bus 1A eller 12’eren, 13’eren eller 14’eren.
  • Skal man til universitetet via Ringgaden, er det bus 5A, man skal benytte.
  • De studerende og ansatte på handelshøjskolen skal vænne sig til at tage med bus 3A eller 19’eren fra centrum op til Viborgvej.

Foruden de nye ruter er også indførslen af A-busser noget nyt. Busserne med et A i front er kendetegnet ved at køre ofte, og man skal derfor kun vente 5-10 minutter på en A-bus i dagtimerne.

Læs mere om det nye busnet