Nye parkeringsbegrænsninger i Universitetsparken

Ved semesterstart bliver der indført nye parkeringsregler på vejene i universitetsparken, så man fremover maksimalt kan parkere i 4 timer mellem kl. 7 og 17.

Fremover kan man maksimalt parkere fire timer langs vejene i universitetsparken mellem kl. 7 og kl. 17.

Begrænsningen gælder kun langs de indre veje i parken og altså for eksempel ikke for parkeringskældre og deciderede parkeringspladser.

De nye regler gælder langs følgende veje – i det omfang, at det i dag er lovligt at parkere langs disse:

• Bartholins Allé
  • Wilhelm Meyers Allé
  • C. F. Møllers Allé
  • Ole Worms Allé
  • Karl Verners Vej
  • Niels Jensens Vej
  • Victor Albecks Vej
  • Carl Holst-Knudsens Vej

Begrænsningen vil blive markeret ved opsætning af P-zone skilte ved ind- og udkørsel samt ved opstribning af arealer, hvor der kan parkeres, så det er muligt at se, præcist hvilke områder der er omfattet af de nye regler.

Aarhus Kommune forventer at sætte skilte op i slutningen af uge 34 eller begyndelsen af uge 35, så reglerne kan træde i kraft ved semesterstart.