Ph.d.karrierevejledning på Aarhus Universitet

Aarhus Universitet har ansat den første ph.d.karrierevejleder, Vibeke Broe, som tilbyder vejledning til ph.d.studerende fra alle 4 hovedområder.

Foto: Lars Kruse/AU Kommunikation

Vibeke Broe er en del af AU Career, og karrierevejledningen er rettet mod ph.d.studerende, som gerne vil have en karriere udenfor universitetsverdenen, og/eller som gerne vil vide mere om de forskellige jobmuligheder, der er for højtuddannede.

Vibeke tilbyder individuel og fortrolig vejledning om karrieremuligheder og arbejdsmarkedet, sparring på CV/Ansøgninger, kompetenceafklaring, jobsamtaletræning og – inden så længe – job profil tests.

Vibeke er cand.mag i Engelsk og Communication Studies fra AAU og University of York, og hun har været ph.d.-studerende på institut for Lingvistik på AU. Vibeke har i 5 år arbejdet med vejledning af ledige akademikere i forhold til arbejdsmarkedet, og hun har stor indsigt i bl.a. højtuddannedes jobmuligheder og med sparring på CV/ansøgninger.

Hvis du ønsker at booke en aftale med Vibeke, skal du sende en mail til vibr@adm.au.dk eller ringe på +45 2942 6029. Vibeke har kontor på Fredrik Nielsens Vej 5, build.1445,227, men hun kan også komme til dig.