Politiet: 25-årig anholdt for skriftlig trussel mod Aarhus Universitet

Østjyllands Politi oplyser, at de har anholdt og sigtet en 25-årig mand for at stå bag den skriftlige trussel mod Aarhus Universitet den 4. marts.

Østjyllands Politi har netop frigivet yderligere oplysninger omkring den skriftlige trussel mod Aarhus Universitets afdelinger på Tåsingegade den 4. marts. De skriver følgende:

”25-årig anholdt for trussel mod Aarhus Universitet

Østjyllands Politi har anholdt og sigtet en 25-årig mand for at stå bag sidste uges trussel mod Aarhus Universitet.

Østjyllands Politi har her til formiddag, på baggrund af tip fra offentligheden, anholdt og sigtet en 25-årig mand fra Aarhus for at stå bag en brevtrussel rettet mod Aarhus Universitet.

Den 25-årige mand er sigtet for trusler på livet ved at have anbragt et brev ved døren til Aarhus Universitets bygninger på Tåsingegade mandag den 4. marts, indeholdende trusler rettet mod universitetet.

Den 25-årig, der er tidligere studerende på Aarhus Universitet, nægter at stå bag, men har erkendt lignende trusler mod anden offentlig myndighed.

Han er nu løsladt igen, men er fortsat sigtet i sagen, der stadig er under efterforskning.”

Aarhus Universitet henviser til Østjyllands Politi for yderligere oplysninger om sagen.