Tre nye prodekaner ansat

Aarhus Universitet har nu ansat yderligere tre af de 14 prodekaner, som skal være med til at udvikle universitetets faglige profil i de kommende år. De tre nye prodekaner er ansat på de to hovedområder Arts og Health.

Arts

• Som prodekan for uddannelse: lektor, ph.d. Marianne Ping Huang kommer fra en stilling som institutleder på Institut for Kunst- og Kulturvidenskab på Københavns Universitet. Hun tiltræder per 15. juni.
  • Som prodekan for forskning og talentudvikling: lektor, ph.d. Anne Marie Pahuus, der har været institutleder på Institut for Filosofi og Idéhistorie på Aarhus Universitet siden 2009. Hun tiltræder den 1. juni.

Health

• Som prodekan for videnudveksling: professor, dr.med. John Michael Hasenkam, Klinisk Institut på Aarhus Universitet. Han tiltræder per 1. juni.

De tre nye prodekaner slutter sig til de ni, som tiltrådte på Aarhus Universitet den 1. marts. De skal fremover bistå ved ledelsen af deres respektive hovedområder, men skal desuden deltage i de fire nye tværgående fora for hhv. forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelse.

Ansættelsesprocessen til stillingen som prodekan for forskning på Science and Technology er endnu i proces, mens stillingen som prodekan for forskning på Health bliver slået op igen for at få et bredere ansøgerfelt.

Læs mere om de tre nye prodekaner:

Se en samlet oversigt over nu ansatte prodekaner