Velkommen til AU

Nu kan nye medarbejdere på Aarhus Universitet få en velkomstpakke tilsendt, deltage i et intromøde og finde hjælp online.

Velkomstpakken til nye medarbejdere bestilles af den, som er ansvarlig for at modtage den nyansatte. Det kan være en leder, sekretær eller kollega.

Velkomstpakken fås på dansk og engelsk, og den består af:

• Velkomstfolder, som samler forskellige nyttige og praktiske oplysninger
  • AU profilbrochure
  • AU strategi
  • Facts
  • Kort over AU
  • Personalepolitik
  • IT-sikkerhedsfolder
  • Evt. materiale fra eget institut, center eller hovedområde
  • Særligt materiale til internationale medarbejdere

Velkomstpakke kan bestilles fra den 1. september 2013 på www.medarbejdere.au.dk/nymedarbejder.

Intromøder afholdes løbende

AU HR arrangerer løbende introduktionsmøder på hhv. dansk og engelsk, som er åbne for alle nye medarbejdere, men som kræver tilmelding. Møderne foregår i Aarhus, og de indeholder blandt andet:

• Velkomst ved universitetsledelsen
  • Praktiske AU-informationer
  • Rundvisning i universitetsparken

Ud over de praktiske oplysninger giver møderne nye ansatte en god mulighed for at få et netværk på universitetet helt fra starten.

Møder annonceres på www.medarbejdere.au.dk/nymedarbejder, og i den fælles AU-kalender.

Tilmelding til intromøde sker via www.medarbejdere.au.dk/nymedarbejder. Nye medarbejdere kan tilmelde sig selv eller blive forhåndstilmeldt af en lokal ansvarlig.

Tilbuddet om velkomstpakke og intromøde er for alle månedslønnede og  ph.d.er -  timelønnede undervisere eller lignende kan deltage, hvis den lokale leder ønsker det.

Ny hjemmeside samler information

www.medarbejdere.au.dk/nymedarbejder er samlet al relevant information til nye medarbejdere, og til dig, som skal modtage en ny medarbejder.

På den nye side findes bl.a.:

• Tjekliste – hvad skal jeg huske, når jeg får en ny medarbejder/kollega?
  • Bestilling af velkomstmateriale
  • Tilmelding til intromøde
  • Nyttige links for nyansatte

Vi har selvfølgelig et fælles ansvar for at tage godt imod nye ”AU-borgere”. De nye tiltag skulle gerne gøre det nemmere, og AU HR opfordrer til, at man laver en fast procedure lokalt, som medtænker både velkomstpakke og intromøde.

Yderligere information om introduktion for nye medarbejdere