Den danske side:
Den engelske side:
Vi opretter vores egne hashtags til at promovere vores indhold og differentiere det fra andre aktiviteter på tværs af de sociale medier. Fx finder du AUs aktiviteter omkring studiestart på #AUstudiestart, på tværs af platforme (Facebook, Instagram og Twitter). AU har bl.a. kampagnefokus på disse hashtags: #yourniversity, #Aarhusuni, #AUtema #AUstudieliv.
Se www.yourniversity.dk for flere eksempler.
Et hashtag er dette symbol (#), der sættes foran et emneord/en søgestreng, fx #aarhusuniversitet.
Hashtags anvendes på Instagram, Twitter og Facebook som en måde at kategorisere indhold. Brugere, der ønsker at se og bidrage med indhold i en bestemt kategori, søger på hashtags.
AU’s Instagram-profil hedder @aarhusuni og bruges primært som en del af #yourniversity-kampagnen, der bygger på brugerskabt indhold fra studerende. Vi låner ofte profilen ud til studerende, som lægger deres eget indhold fra fx studiegrupper, ekskursioner, udlandsophold eller store AU-events ud. Vær opmærksom på, at Instagram er et medie, der kun fungerer optimalt på mobile platforme som smartphones og tablets, ikke på computere.
Redaktionsgruppen er tværfakultær. Gruppen styrer og overvåger AU's profiler på de sociale medier. Kontakt gruppen på socialemedier@au.dk
Målgruppe: Nuværende og potentielle studerende på AU.
Profiler: Aarhus Universitet og Aarhus University
Målgruppe: Nuværende og potentielle studerende.
Profil: Instagram.com/aarhusuni
Målgruppe: Pressen, forskernetværk og andre eksterne interessenter.
Profil: Twitter.com/AarhusUni
Målgruppe: Nuværende og potentielle medarbejdere, alumner, kandidatstuderende samt eksterne interessenter.