Nye kollegaer på vej

Efter sommerferien vil ca. 50 nye kollegaer fra det universitetspædagogiske center flytte ind i bygning 1911 på Trøjborgvej. I kølvandet følger en række renoveringer til os alle i hele komplekset – herunder nye, bedre cykelparkeringspladser samt nye tiltag i forbindelse med frokoststuen i 1912

I løbet af sensommeren vil det universitetspædagogiske center ved Aarhus Universitet (CED) skifte sine fem forskellige matrikler ud med én og få fælles adresse i bygningskompleks 1911 på Trøjborgvej. CED består af de fire tidligere enheder; CUL fra BSS, CUDiM fra Arts, CESU fra Health, STLL fra NAT & TECH samt EDU-it – i alt 60 medarbejdere, hvoraf de 10 (EDU-it) allerede har til huse i Trøjborgkomplekset. De nye naboer vil flytte ind i bygning 1911 den 8. september. Bygningen er lige nu i fuld gang med at blive istandsat og forventes at stå klar til indflytning i slutningen af august.

Det dobbelthøje rum udenfor frokoststuen renoveres
For at skabe et bredere udbud af spisepladser og mødelokaler, når antallet af medarbejdere i Trøjborgkomplekset stiger, vil der samtidig også ske to mindre opgraderinger af bygning 1912. Dels etableres der siddepladser med faste borde ”Diner pladser” under balkonger i det dobbelthøje rum udenfor frokoststuen. Samt en del af det glasoverdækkede indgangsparti mod gården få mere liv med levende planter og supplerende uformelle mødepladser, ”Oranger”. De optimerede arealer udføres for at skabe mere plads i kompleksets samlede frokost- og mødeareal samt tilføje nye typer af møde -og spisepladser.
Renoveringen vil ske i juni-august måned.

Bedre plads til din cykel
I kælderen er der lige bleven etableret 20 aflåste cykelparkeringspladser. Der er adgang til strømstik, så man kan oplade sin el-cykel. Cykelrummet ligger under bygning 1914/eksamenshallen. For at aktivere dit AU-adgangskort til at låse op til cykelparkeringen skal du kontakte bygningsservice, hvorefter du kan bruge dit AU-adgangskort til at låse op.

Der vil endvidere blive etableret flere og bedre cykleparkeringspladser inde i gårdrummet. Nogle af pladserne bliver med en stativ/bøjle, der gør det muligt at låse sin cykel fast i stellet. Der kommer også pladser til ladcykler.

De nye cykelparkeringspladser i gårdrummet forventes at stå klar efter sommeren.

Idéer efterlyses
Der arbejdes pt. på at forbedre det fælles gårdrum. Så har du input til, hvilke tiltag der kan sættes i værk, fx udemøbler, grønne områder eller andet.

Hvis du har spørgsmål så send en mail til Gustaf Lohm på gl@au.dk.

Billeder

• Se skitse for flere informationer om bygninger 1912
  • Se situationsplan med oversigt over de kommende cykleparkeringspladser