Arne Kjær leder af nyt center på Arts

Arne Kjær er udnævnt som leder af Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier.

På Arts er Arne Kjær udnævnt som leder af Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier. Centeret samler eksisterende mindre centre og forskningsprogrammer med fokus på universitets- og ungdomsuddannelsespædagogik og didaktik, og det skal udnytte de oplagte faglige synergier, der ligger i at blive lokaliseret med eller tæt på it-miljøet på Katrinebjerg, Campus Aarhus.

Netop miljøet på Katrinebjerg har Arne Kjær et solidt kendskab til. Som uddannet cand.scient. i datalogi var han således med til at etablere Informationsvidenskabsstudiet i begyndelsen af 1980’erne, og han har efterfølgende i flere omgange været studieleder og formand for studienævnet på selvsamme fag.

Arne Kjær har i sin akademiske karriere arbejdet med en lang række emner, men i de seneste år har især krydsfeltet mellem it og læring optaget hans interesse. I 2010 blev han således leder ved Center for Undervisningsudvikling; et hverv han har varetaget sideløbende med stillingen som prodekan for uddannelse på det tidligere Humanistiske Fakultet.