Beredskab forankres nu i AU Planlægning

AU’s beredskab bliver nu forankret i AU Planlægning. Kernen i det fremadrettede arbejde bliver udvikling og implementering af et sikkert og ensartet beredskab på AU

For at skabe et tidssvarende og ensartet beredskab på universitetets campusser bliver det overordnede ansvar for AU’s sikkerhed og beredskab nu samlet i AU Planlægning. Forankringen vil betyde øget mulighed for prioriteret indsats, videndeling og effektivitet, når ressourcer og erfaringer bliver samlet i en fælles funktion.

For at sikre den nødvendige kontinuitet og videnoverførsel på området overflyttes Anders Kragh Moestrup den 1. september 2014 fra AU HR til AU Planlægning i en treårig projektperiode. Anders Kragh Moestrup har i mange år været med i det tværgående beredskabsarbejde og bliver ansvarlig for den overordnede arbejdsopgave med udvikling og implementering af et sikkert og ensartet beredskab på AU.

AU har i kraft af sin rolle som både arbejdsplads og uddannelsesinstitution en stor forpligtelse på dette område for at forebygge og sikre, at eventuelle krisesituationer håndteres, styres og begrænses bedst muligt.

”Tre hovedpunkter i det kommende projektarbejde er øget fokus på krisekommunikation, alarmering og evakuering. Det indebærer blandt andet et øget samarbejde med politi og brandvæsen, og det er noget af en geografisk udfordring med AU’s mange lokaliteter rundt om i Danmark” siger Anders Kragh Moestrup, og tilføjer:

”Og målet er, at AU har et samlet beredskab som er ensartet, synligt og genkendeligt”.

Har du spørgsmål eller ønsker yderligere information om projektet og beredskabet på AU, så kontakt projektleder for Sikkerhed og Beredskab Anders Kragh Moestrup

Læs mere om beredskab og alarmering på AU