Dimensionering af institutsekretariater

Universitetsdirektør Jørgen Jørgensen har udsendt et brev med seneste opdateringer om bemanding og funktioner på de lokale administrationer.

Sekretariaterne på de nye institutter og institutlignende centre skal også i fremtiden sikre den nære betjening af medarbejdere og studerende. Det drejer sig i første omgang om den betjening, der vedrører den direkte forskningsaktivitet, undervisning og videnudveksling samt ledelsesstøtte til institutlederne. Herunder kan bistanden på institutterne også omfatte forhold som generel sekretærmæssig bistand til instituttets medarbejdere, bistand ved layout, sproglig bistand etc.  Sekretariaterne skal dog ikke varetage administrationsopgaver, idet de vil blive organiseret i regi af vicedirektørerne.

Dekanerne fastsætter normerne og de budgetmæssige rammer for institut-sekretariaterne, hvis daglige drift sikres af institutsekretariatsledere.