Hovedområdets navn og logo

Læs om hovedområdets nye navn og logo og de basale retningslinjer for brugen heraf i følge navnehierarkiet på Aarhus Universitet.

Hovedområdet hedder:

På dansk: Aarhus Universitet, Business and Social Sciences

På engelsk: Aarhus University, Business and Social Sciences

Logo:

Logoet kan hentes i logogeneratoren på http://designmanual.au.dk/.

Navnehierarki:

Der gælder følgende navnehierarki i alle publikationer:

1. Aarhus Universitet 2. Hovedområdet 3. Institut

Praktisk brug:

a) Logo: Navnehierarkiet betyder i praksis, at hovedområdet eller institutter aldrig må bruge et logo, der ikke har niveauerne over med.

Eksempel:

b) Tekst: For alt skriftligt materiale gælder der samme retningslinjer. Hovedområdet og institutter må aldrig nævnes i en tekst, uden at hele hierarkiet er med på en tydelig og tidlig plads i teksten. Overskrifter og underoverskrifter er fritaget, da det eller vil give nogle lange og usmidige overskrifter.

Profiltekst:
Business and Social Sciences er en bred business school og et af fire hovedområder ved Aarhus Universitet. Hovedområdet er Danmarks største universitære enhed inden for business og samfundsvidenskab med en stor faglig bredde og en lang række stærke forskningsmiljøer og uddannelser.

Spørgsmål kan rettes til:

Martin Hagelskjær Damsgaard på mahd@asb.dk

eller