Inspiration til at arbejde med kultur og trivsel

AU har fået en række værktøjer og metoder, som kan inspirere ledere og medarbejdere til lokalt at sætte fokus på sammenhold, trivsel, kollegialitet og resultater.

Materialet er tilgængeligt på ”AU Kultur og trivsel.” Hjemmesiden er udarbejdet på initiativ fra Hovedsamarbejdsudvalget (HSU), som har ønsket at styrke det faglige og sociale fællesskab med afsæt i AU’s personalepolitik - især de ti normer for det daglige arbejdsliv.

De værktøjer og metoder, som er samlet under Kultur og trivsel, kan inspirere i forhold til samarbejde, tillid, anerkendelse, forandringer, bedre møder, proaktiv konflikthåndtering og kommunikation. Temaerne er bl.a. valgt ud fra APV-handlingsplanerne på tværs af universitetet og er en opfølgning på AU’s fælles APV-handlingsplan.

Værktøjerne på www.au.dk/kulturogtrivsel er nemme at gå til og kan tilpasses, så de giver mening i den enkelte enhed. Det er lavet som inspirationsmateriale, der kan bruges til at følge op på trivslen generelt, den nuværende og/eller den kommende APV - eller til at tage hånd om nogle af de udfordringer, der kan opstå i forbindelse med organisatoriske forandringer.

www.au.dk/kulturogtrivsel bliver løbende udbygget med relevante temaer og værktøjer.

Har du spørgsmål til materialet og/eller ønsker assistance til at gennemføre et forløb, er du meget velkommen til at kontakte din HR-partner eller en medarbejder i HR, Organisationsudvikling og arbejdsmiljø.

Se kontaktoplysninger for AU HR