Lørdag er der AU Run: Det betyder det for trafikanter i Universitetsparken

Lørdag den 21. maj afholdes det årlige motionsløb AU Run i Universitetsparken. Det betyder ændrede tilkørsels- og parkeringsforhold. Se her, hvilke områder der er berørte.

Universitetsparken fyldes igen af løbere på lørdag, når det årlige motionsløb for studerende og medarbejde på Aarhus Universitet, AU Run, løber af stablen. Hele dagen vil der være aktiviteter i parken, glade motionsløbere, frivillige foreninger og veloplagte tilskuere. Det sætter naturligvis også sine spor på vejnettet og parkeringsforholdene i parken.

Her bliver der spærret af:

• I tidsrummet mellem 13.00 og 15.15 er en række parkeringspladser lukket af. På kortet er de markeret med rødt. Her vil det hverken være muligt at komme til eller fra pladserne i bil.
  • Der vil være ændrede parkeringsforhold ved Steno Museet og Naturhistorisk Museum hele dagen. Der står frivillige ved alle tilkørselsveje til Universitetsparken, som guider til nærmeste parkeringsplads.
  • Der vil hele dagen stå frivillige ved bomme ved alle tilkørselsveje til Universitetsparken. Bommene vil åbne og lukke løbende i takt med, at løbere kommer forbi ruten. Spørgsmål om parkeringsforhold på dagen kan rettes til dem.

Fakta om AU Run

AU Run bliver til i samarbejde mellem Studenterrådet ved Aarhus Universitet, Aarhus Universitets-Sport og Studenterhus Aarhus. Løbet er for alle uanset løbeform, og der er både en 5- og en 10-kilometerrute. Prisen for deltagelse er 50 kroner, og der er præmier til hurtigste løbere.

𝗗𝗮𝗴𝗲𝗻𝘀 𝗽𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺
𝟭𝟮.𝟯𝟬: Ankomst og last-minute-afhentning af løbenumre