Skal du publicere? Søg AUFF om midler

Du kan nu søge støtte til din publikation hos Aarhus Universitets Forskningsfond. Ansøg senest onsdag d. 6. september 2023.

Aarhus Universitets Forskningsfond ønsker med sin publikationsstøtte at sikre, at væsentlige videnskabelige arbejder af særlig høj kvalitet opnår støtte til publicering og udbredelse, så de kan styrke kendskabet til universitetets forskningsresultater i den internationale forskningsverden og brede offentlighed.

Fonden prioriterer støtte til banebrydende publikationer med særligt henblik på højtestimerede, internationale publikationskanaler, fortrinsvis store udenlandske forlag. Der kan også fortsat gives støtte til publikationer af høj kvalitet, der udgives ved danske forlag.

Fonden har desuden afsat midler i puljen til at støtte andre medietyper, herunder fx podcasts og andre formidlingskanaler, som kan udbrede kendskabet til universitetets forskning hos den almene befolkning.

Læs mere om AUFF’s publikationsstøtte og ansøg