Nedenstående beskriver roller og nødvendige kompetencer i fbm test i hhv. projekter og forvaltningsopgaver.
I forbindelse med det samlede projekt: Sikre, at fyldestgørende og tilstrækkelig test planlægges, designes og gennemføres. Overordnet er det test managers opgave at planlægge, overvåge og kontrollere det samlede projekts test og testaktiviteter. Dette indbefatter følgende:
I større projekter kan rollen med fordel varetages af to forskellige personer med ansvar for hhv. AU ITs test og forretningens test.
I forbindelse med den samlede udviklingsopgave i forvaltningen: Sikring af, at der, med udgangspunkt i den generiske teststrategi for forvaltningsopgaver:
NB: I forvaltningen har testkoordinator oftest ovenstående ansvar
I forbindelse med den enkelte test:
I forbindelse med den enkelte test:
I forbindelse med den enkelte test:
I forbindelse med den enkelte test:
I forbindelse med den enkelte test:
I forbindelse med den enkelte test:
I forbindelse med den enkelte test:
I forbindelse med den enkelte test:
I forbindelse med det samlede projekt:
n/a
I forbindelse med det samlede projekt:
I forbindelse med den samlede udviklingsopgave i forvaltningen:
I forbindelse med det samlede projekt:
n/a
I forbindelse med det samlede projekt/i sprint:
I forbindelse med den samlede udviklingsopgave i forvaltningen:
I forbindelse med sprint:
n/a
I forbindelse med sprint:
n/a