Formål
Med dette projekt søgtes der om midler til aflønning af en studentermedhjælp til i samarbejde med ansøger at overføre og tilpasse samtlige TØ-opgaver i kurset Videregående Biokemi til curriculearn.dk's elektroniske format og opdatere dem således at de fungerer i en elektronisk sammenhæng. Tanken er at værktøjet skal fungere som de studerendes elektroniske notesbog, hvor de skriver alle deres egne svar ind, og det er derfor heller ikke meningen at alle svar skal i "peer review". Svarene vil forblive i systemet under hver studerendes profil frem til eksamen, hvor de så i princippet vil have en samlet oversigt over deres besvarelser fra semestret. Desuden ønskede vi forsøgsvist at forankre værktøjet i forelæsningerne på den måde at der introduceres en række repetitionsspørgsmål, der automatisk bliver synlige efter en forelæsning er tilendebragt. Dette skal ske for at motivere de studerende til hurtigt at repetere det nye pensum for dermed at opnå en bedre retention.
Resultater
Alle TØ-opgaver i kurset blev overført til curriculearn.dk af en studentermedhjælp ansat på bevillingen. Vi havde godt 200 studerende til at benytte systemet gennem Q1 og Q2 2015 under kurset, hvor de således udelukkende lavede deres TØ-opgaver i det nye, elektroniske system. Dette gav dem mulighed for at søge i opgaver og svar samt give hinanden peer-review på udvalgte opgaver. Vi indbyggede også elektroniske opgaver (3D-strukturer af enzymer), som de studerende kunne åbne direkte fra curriculearn.dk.
Samlet viste eksperimentet dels potentialet i af køre al undervisning digitalt, dels nogle af de tekniske udfordringer, der er med at så mange studerende er online samtidig samt kræver internetadgang ifm. undervisningen.
Perspektivering
Fremadrettet (læs: Q1+Q2 2016) ønsker vi at gøre besvarelse af de elektroniske opgaver (herunder peer-review) obligatorisk på kurset for at sikre at det ikke "glemmes". Samtidig vil vi formentlig ikke have alle opgaver online i curriculearn.dk, da der dels stadig er efterspørgsel efter PDF-udgaver og der viste sig visse tekniske udfordringer ved at så mange studerende samtidig skulle være på nettet under TØ. Vi vil fortsætte med at udvikle digitale TØ-opgaver, herunder inkludere online værktøjer til databehandling.