Det overordnede formål med SEKom var at afprøve CUDiMs nye undervisningsformat - Takeaway Teaching (TAT) - der i E17 var klar til at blive realiseret i fagmiljøerne.
Følgende TAT temaer blev afprøvet: Godt i gang med specialet, Litteratursøgning, Gruppearbejde, Feedback.
Formålet med at integrere TAT temaer i undervisningen er todelt:
TAT formatet har til formål at fremme og styrke en undervisning, der parallelt med det faglige indhold forholder sig til almene og sociale kompetencer, der tilegnes som mer- og metalæring. Almene og sociale kompetencer skal kvalificeres i en faglighed således, at de studerende bliver bevidste om deres egne kompetencer og forstår, at disse både er vigtige studiekompetencer og vigtige erhvervskompetencer - eksempelvis: samarbejde, kollektiv ansvarlighed, professionel kommunikation, kvalitetsbevidsthed, initiativ, selvstændighed, analytisk kompetence, handlekompetence og kritisk tænkning.
De undervisere og studerende, der deltog i SEKom projektet blev fulgt tæt med observation af undervisning og efterfølgende interviews af undervisere og gruppeinterviews af studerende. Derudover deltog underviserne i en indledende og afsluttende workshop med henblik på henholdsvis forberedelse/igangsættelse og idégenerering til videreudvikling af TAT formatet og temaer.
Data fra føleforskning er pt ved at blive transskriberet og analyseres i uge 5. Forløbig tilbagemeldinger er overvejende positive. Underviserne oplever:
Udfordringen ligger i at skabe større overblik og synlighed i de enkelte temaer.