Formålet med det projektorienterede forløb på cand.merc. er at give de studerende mulighed for at anvende, og reflektere over anvendelsen af, den viden, de færdigheder og de kompetencer, som de har tilegnet sig i løbet af deres uddannelse, i praksis. De studerende skal således lære at være ”reflekterende praktikere” som, på den ene side, deltager i løsningen af konkrete praktiske opgaver og, på den anden side, er i stand til at reflektere over deres og andres praksis ud fra et analytisk perspektiv.
Formålet med at inddrage et CMS forløb i det projektorienterede forløb er
Vi har kørt et testforløb for et hold cand.merc.-studerende i projektorienteret forløb. Alle de deltagende studerende ville efterfølgende anbefale forløbet til andre. Desuden har vi kørt testforløb for 3. sem. cand.merc.-studerende, som ikke har været i praktik/projektorienteret forløb med henblik på at kunne udbyde career management skills kurset til interesserede alle cand.merc.-studerende.
Begge forløb blev meget positivt evalueret af de deltagende studerende. Alle studerende har således været enige i nedenstående udsagn (agreed eller strongly agreed):
Et par eksempler på key take-aways fra de studerende:
”I got the tools and a 'kick-start' to connect my values and competences, so that I can express them and make them attractive to a future employer.”
“I know myself way better.”
Disse og andre udsagn giver os gode mulighed for at videreudvikle forløbet inden det bliver obligatorisk for studerende i projektorienteret forløb fra efteråret 2018, samt at udvikle på det foløb som tilbydes til øvrige studerende.