Foredrag og video af kandidater i job

Projektet knytter sig til

1.   Karriereklars målsætning om at:

• skabe bevidsthed om og indsigt i karrieremuligheder på såvel det private som det offentlige arbejdsmarked
  • skabe bevidsthed om og indsigt i studerendes egne kompetencer, valg og retning
  • få nyuddannede hurtigere i beskæftigelse

2. Vejledningsstrategien på AU om at bygge bro mellem tidligere, nuværende og kommende studerende og herigennem:

• sætte fokus på de erhvervsmæssige muligheder på uddannelserne og bidrage til et reflekteret studievalg
  • bidrage til fastholdelse af vores nuværende studerende

Resultater

Der er produceret fem professionelt optaget videoer til brug på hjemmesider og sociale medier for kommende og nuværende studerende. Videoerne er tiltænkt medier som bachelor.au.dk, kandidat.au.dk og relevante studieportaler.

Der er afviklet fire karrierearrangementer i efteråret, hvor ca. 115 nuværende studerende har hørt i alt 10 unge alumners erfaringer med at komme i job, om den første tid på jobbet og arbejdsliv generelt. Alle oplæg blev optaget på video, og der arbejdes på at producere flere forskellige versioner af disse optagelser, der kan bruges på sociale medier og hjemmesider så som bachelor.au.dk, kandidat.au.dk og relevante studieportaler.

• Christian Haaber Rasch, Administrationscenter ST
  • Stina Lykkebye Tylén, Administrationscenter ST