Ny studenterlounge på Fuglesangs Allé

Afrapportering

Hvad var problemstillingen?
Grundet flytningen af kantinen på Campus Fuglesangs Allé fra M bygningen til S bygningen, stod dette lokale ubrugt. Formålet med projektet var at skabe et område, hvor det var plads til socialt samvær blandt de studerende. Der var ikke et sted på Campus Fulgesangs Allé, som ikke var indrettet som læseplads eller til andet fagligt aktivitet.

Hvad er der gjort?

Der er blevet indkøbt møbler og planter til lokalet, samtidig med at ubrugte møbler er fundet frem fra ”L-kælderen”, for at skabe et socialt godt miljø for de studerende.

Har initiativet haft den ønskede virkning?
Initiativet har leveret på til de forventninger der var inden projektet start. Lokalerne bliver nu flittigt brugt bland de studerende, som et fristed i den ellers hektiske hverdag der er fyldt med faglige aktiviteter. Der er blevet skabt et område på Campus, hvor de studerende for en kort stud kan gå hen og nyde godt af socialt samvær.

Hvad er det fremtidige potentiale for projektet?

Da lokalet stod tomt inden projektets start, og formål t var netop at gøre brug af lokalet, så det ikke stod tomt. Da projektet er færdiggjort ses der ingen fremtidige potentiale.

Hvad kan universitetet lære af projektet?
Selv de mindst uudnyttede steder på universitetet kan blive taget i brug. I dette tilfælde til socialt samvær. Dette kunne ligeså godt være læsepladser, hvis det er det man mangler på steder af universitetet.