AU Serviceportalen

Hvis du har brug for at indmelde en IT fejl, skal bruge hjælp til adgang til et fildrev eller skal bruge en mail-distributionsliste, så kan du indmelde sagen via AU’s nye Serviceportal.

Opret en sag

  1. Gå til AU Serviceportal

  2. Log  på med AU brugernavn og tofaktor-validering

Hvis du ved hvilken service eller system du har en henvendelse om

  1. Klik på "Se servicekatalog"
  2. Brug søgefunktionen på ”Servicekatalog” siden
  3. Søg efter den relevante kategori
  4. Vælg den relevante kategori i dropdown menuen med søge resultaterne
  5. Udfyld formularen
  6. Tryk "Indsend"
  7. Du modtager nu en mail, som bekræfter at din sag er oprettet

Hvis du ikke ved hvilken service eller system din henvendelse handler om

  1. Klik på feltet "Andet"
  2. Vælg om du oplever en fejl eller har en forespørgsel
  3. Udfyld formularen. Bemærk at "IT support team" altid er din lokale IT support. Er din henvendelse til Økonomisystemer, Uddannelse eller HR-IT skal dette aktiv vælges i dette felt.
  4. Tryk "Indsend"
  5. Du modtager nu en mail, som bekræfter at din sag er oprettet
Der kan forsat oprettes en sag via
  • de eksisterende webformularer
  • e-mail – send sag til din lokale IT Support (OBS: der kan ikke oprettes henvendelser til HR-IT via mail)

Se status på en sag

  1. Gå til AU Serviceportal
  2. Log  på med AU brugernavn og to-faktorvalidering
  3. Du kan se kort oversigt (1) over dine sager og trykke ind på dem fra forsiden. For fuld oversigt kan du klikke på "Mine sager" (2) 

Mine sager

Under "Mine åbne sager" kan du se igangværende sager, som du har indsendt til din lokale IT support, Økonomisystemer, Uddannelse eller HR-IT.

Under "Mine løste sager" kan du se dine løste og lukkede sager. Løste sager kan genåbnes i op til 7 dage efter de er løst. Herefter blive de lukket og kan dermed ikke genåbnes.

Kommuniker med supporter/agent

  1. Gå til AU Serviceportal
  2. Log  på med AU brugernavn og to-faktorvalidering
  3. Du kan se kort oversigt (1) over dine sager og klik ind på dem fra forsiden. For fuld oversigt kan du klikke på "Mine sager" (2) 

  4. Dobbelt klik på den sag du vil følge op på
  5. Du kan nu se status og tilføje en kommentar. Har supporten lagt en kommentar til dig, så kan du se den til højre.

Bemærk at du vil modtage en e-mail notifikation, når der er en opdatering på din sag

Opfølgningsoverblik

  1. Sags ID - oplys altid dette ved telefonisk henvendelse
  2. Detaljeret sagsbeskrivelse
  3. Det team som sidder med din support sag
  4. Viser hvor langt din supportsag er kommet
  5. Tilføj en kommentar, kan f.eks. være en rykker for sagen
  6. Seneste besked/note fra enten dig eller supportteamet
  7. Her kan du skifte mellem noterne på din sag
  8. Her kan du ændre visningen af noterne
  9. Her kommer du ud til et fuldt overblik over dine sager

Funktioner

Forside

  1. Skift af sprog. Der kan vælges mellem dansk og engelsk.
  2. Fuld oversigt over dine sager.
  3. Top 9 services, disse vil løbende blive tilpasset.
  4. Her kan du indberette supportsager, som du ikke kender servicen på.
  5. Her kan du se det fulde katalog over services. Der er også en søgefunktion heri.
  6. En mindre oversigt over dine åbne supportsager.
  7. Her kan du åbningstider og telefonnumre på din lokale IT support, samt Økonomisystemer, Uddannelse og HR-IT.
  8. Her kan du se driftsstatus på AU's systemer.