Flytteplaner klar

Så er flytteplanen for de sidste flytninger på plads. De berørte fagmiljøer har fået tildelt bygninger samt en flyttedato. Nu skal fagmiljøernes lokale brugergrupper på banen og tage del i indretningen af deres nye arbejdsplads med forslag til alt fra placering i kontorerne til farven på væggene.

Med de overordnede flytteplaner på plads, er det nu flyttesekretariatet og de lokale brugergrupper, der skal håndtere flytningen for fagmiljøerne og den enkelte medarbejder. Brugergrupperne består af medarbejdere og studerende fra det miljø, der skal flytte. Nogle af grupperne er allerede ved at være plads, mens institutlederne i den nærmeste fremtid udpeger de sidste.

Brugergruppernes opgave bliver, sammen med flyttesekretariatet, at koordinere det enkelte fagmiljøs indflytning. Det bliver også brugergruppen, der diskuterer og kommer med forslag til den mest hensigtsmæssige indretning af lokaler og fællesområder. Der vil være en indretningsarkitekt til rådighed som brugergrupperne kan benytte sig af.

Blandt brugergruppernes medlemmer udpeges en flyttekoordinator. Flyttekoordinatoren vil i processen blive et bindeled mellem medarbejderne i fagmiljøet og i flyttesekretariatet. Når brugergrupper og flyttekoordinatorer er fastlagte, vil de blive indkaldt til et møde med flyttesekretariatet om den videre planlægning.

Flytninger over sommeren

De første flytninger begynder medio marts med dekanatet, herefter følger biblioteker og fagmiljøer. Langt størstedelen af flytningerne vil finde sted hen over sommeren, hvor der forventes at være mindre aktivitet på universitetet. Det kan give nogle logistiske udfordringer for de medarbejdere, der sidder med deadlines eller lignende i den periode, hvor deres kontor skal pakkes ned. Det vil også give nogle særlige udfordringer, at nogle fag skal flytte i juni, hvor der er mundtlig eksamen, men de flytninger vil foregå i tæt samarbejde med eksamensplanlæggerne.

Har man særlige behov for kontoradgang eller lignende, skal man melde det til den lokale brugergruppe, så de sammen med flyttesekretariatet kan hjælpe med genhusning eller andre løsninger. Brugergruppernes sammensætning vil i løbet af de næste 2 uger blive annonceret på flyttehjemmesiden.

Se den endelige flytteplan

Læs mere om: