Ny planlægning af undervisning og lokaler

Nyt fælles system skal på sigt gøre det nemmere at planlægge undervisningen og forbedre udnyttelsen af lokalerne på Arts. Det nye planlægningssystem, Syllabus, er et pilotprojekt på BSS, der nu også skal implementeres på Arts.

Fakultetsledelsen på Arts gav mandag den 18. juni grønt lys for at gå videre med implementeringen af planlægningssystemet Syllabus. I den forbindelse er der blevet sammensat en Arts projektgruppe og repræsentanter til den fælles BSS og Arts styregruppe for pilotprojektet, der i foråret blev skudt i gang på BSS.

I Syllabus planlægges og registreres al time- og lokaleforbrug i forbindelse med undervisning og eksamen. Systemet giver mulighed for at studerende kan se deres skemaer. Endvidere kan studerende og medarbejdere få et overblik over ledige lokaler og studerende får mulighed for at booke ledige lokaler.

Lokalebooking i Syllabus

I første omgang skal man på Arts bruge lokalebookings-funktionen i Syllabus, som man starter med at tage i brug efter sommerferien. Det nye system får derfor ingen betydning for de studerende før til forårssemestret 2013, hvor man på Arts også skal bruge systemet til at planlægge skemaer. Indtil da sker skemalægningen på samme måde som hidtil. Endvidere er det alene lokalerne i og omkring Nobelparken (det nordøstlige hjørne) og Tåsingegade, der er omfattet.

Projektgruppen holder møde umiddelbart efter sommerferien og påbegynder det arbejde, der skal sikre en vellykket implementering af Syllabus på Arts. I august vil der desuden blive afholdt informationsmøder om brugen af systemet for relevante medarbejdere.

Gode erfaringer
Syllabus har hidtil været brugt på det tidligere ASB og på Ingeniørhøjskolen, og begge steder har man rigtig gode erfaringer med systemet. I efteråret afprøves systemet i stor skala på BSS og i mindre grad på Arts. Hvis Syllabus viser sig at fungere planmæssigt, er der mulighed for, at det på sigt kan blive et fælles lokaleplanlægningssystem for hele universitetet.

Projektgruppens medlemmer:

Projektleder: Mette Qvist Jensen (ACA)

Institutrepræsentanter: Tine Arsinevici (IÆK), Jane Lücke Didriksen (IÆK) og Bente Kejser (IKS)

AU Studieadministration, Arts: Rikke Korsberg

Planlægningsmedarbejder: Dorrit Winther Rasmussen

AU Kommunikation, Arts: Marianne Gammelgaard

Arts afsnitsleder: Leo Normann Pedersen

Brug for lokale?

Hvis man som underviser har brug for at booke et lokale i Nobelparken eller Tåsingegade, kan man kontakte enten de lokale planlægningsenheder som hidtil eller den centrale planlægningsfunktion.

> Læs mere om Syllabus-projektet på BSS