Nye hjemmesider for forskningsprogrammer på DAC og CAS

Over de seneste uger er mere end 200 nye websider dukket op på Arts, der beskriver forskningsprogrammerne på Institut for Æstetik og Kommunikation (DAC) og Institut for Kultur og Samfund (CAS).

I forlængelse af at forskningsstrukturen på Arts foldes ud, kan den nye organisering også synliggøres på Arts’ hjemmesider. Turen er kommet til forskningsprogrammerne på Institut for Æstetik og Kommunikation og Institut for Kultur og Samfund, hvor i alt 17 forskningsprogrammer med sammenlagt mere end 200 undersider nu er i luften.

En fleksibel model som standard

Hjemmesiderne for forskningsprogrammerne er blevet oprettet af AU Kommunikation, Arts i tæt samarbejde med forskningsprogramlederne og forskningskonsulenterne ved de to institutter. Siderne er oprettet efter en standardmenu, der blandt andet rummer oversigt over programmernes forskere, enheder, projekter og beskriver forskningsprogrammernes profil.

Standardmenuen skal gøre det lettere at navigere på tværs af de forskellige programmers hjemmesider. Men da forskningsprogrammerne ikke er opbygget ens, er der også indbygget en fleksibilitet i hjemmesiderne, så de informationer kan tilføjes, der er særligt relevante for det enkelte program.

Der mangler fortsat enkelte justeringer på forskningsprogramhjemmesiderne, før driften overgår til institutternes webredaktører. Derefter er det de underliggende sider, der udviklingsmæssigt er i fokus.

Begyndelsen på enden

Når hjemmesiderne for 17 forskningsprogrammerne forgrener sig i enheder og projekter, bliver det til flere tusinde undersider, der nu skal tilrettes.
Fremadrettet er der derfor rigeligt med arbejde på webfronten,  men de nye hjemmesider indvarsler samtidig en afslutning: Det er ambitionen, at forskningsprogramhjemmesiderne er det sted, hvor størsteparten af de fortsat relevante forskningsaktiviteter på HUM’s og TEO’s gamle hjemmesider kan overflyttes til. Når det arbejde er gjort, kan de gamle hjemmesider lukkes.