AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Et godt arbejdsmiljø handler om mange forskellige aspekter og inkluderer blandt andet:
Det fysiske arbejdsmiljø handler om ergonomi, lys, lyd, varme og lignende.
Du skal befinde dig godt på arbejdet!
Det psykiske arbejdsmiljø handler om det sociale, trivsel, samarbejde med videre.
Du skal føle dig godt tilpas på arbejdet!
Sikkerhed handler bl.a. om forebyggelse af ulykker og viden om evakuering.
Du skal føle dig sikker på arbejdet!
I de forskellige arbejdsmiljøgrupper og udvalg arbejdes der løbende på at forbedre arbejdsmiljøet – både det sikkerhedsmæssige, det psykiske og det fysiske.
Du er altid velkommen til at tage fat i din arbejdsmiljørepræsentant, hvis du oplever udfordringer i forhold til arbejdsmiljøet, eller hvis du har gode idéer.