Du skal anmelde brud, der ikke involverer personoplysninger, til din lokale IT-support eller AU's Informationssikkerhedsafdeling.
Denne proces beskriver, hvordan din sag behandles internt på Aarhus Universitet i forbindelse med et informationssikkerhedsbrud uden personoplysninger:
Et sikkerhedsbrud anmeldes til den lokale IT-support eller AU´s Informationssikkerhed, men sagen behandles internt i Cherwell (AU's IT Service Management system).
Såfremt der er tale om phising, rapporteres dette gennem knappen 'Rapportér meddelse' Outlook, se her hvordan du indrapporterer phishing-mail.
Ansvar for sagen følger den tildelte faggruppe. Såfremt sagen tildeles anden faggruppe i forhold til sagens type, indhold og løsning, følger ansvaret som tovholder med.
Informationssikkerhed indsamler data om informationssikkerhedsbrud for at sikre organisatorisk læring og herudefra anbefale yderligere passende organisatoriske og tekniske foranstaltninger til forbedring af universitets sikkerhedsniveau.
Er der personoplysninger?
Er der personoplysninger involveret i bruddet, skal du bruge denne formular til at anmelde bruddet.
Et sikkerhedsbrud kan fx være: