Hvis du alligevel skulle modtage phishing-mails eller spam (uønsket mail) direkte i din indbakke (ikke spammails fra Junk E-mail folderen), kan du indrapportere mailen på 2 måder:
1. Via plug-in i Outlook
- Marker spam-mailen i din indbakke.
- Under fanebladet 'Startside' kan du finde en knap, der hedder 'Rapportér meddelelse'.
- Tryk på denne og vælg ”Phishing”
- Tryk på 'Rapportér'.
- Mailen bliver nu registreret af Microsoft og mailen flyttes til mappen 'Uønsket e-mail'.
2. Manuelt
- Lav en tom mail, hvor du vedhæfter spam-mailen.
- Kopier den originale emne-tekst fra spam-mailen, og sæt den ind i den nye mails emnefelt.
OBS! Du skal ikke skrive noget i selve mailen. - Send mailen til abuse@messaging.microsoft.com
Microsoft lover, at de fanger 98% af al indgående spam, og at mindre end 1 ud af 250.000 er en falsk positiv.
En falsk positiv er en mail, som Microsoft markerer som spam, men som du ikke selv mener er spam.
Du indrapporterer en falsk positiv på følgende måde. Dette kan kun gøres på mails i ”Uønsket Mail”
- Som oven for, men vælg ”Ikke uønsket”.