Beatles-fest i Musikhuset

Igen i år blev årsfesten afsluttet med et brag af et arrangement i Musikhuset. Aftenen var præget af prominente gæster, festklædte medarbejdere og Beatles-fortolkninger.

Store Sal var fyldt til bristepunktet, da konferencier Mikael Bertelsen trådte på scenen i Musikhuset. Så fyldt at også Symfonisk Sal ved siden af igen i år var taget i brug.

– Medarbejderne kan sidde derinde og klappe i takt, mens I kan ryste med juvelerne, begyndte Mikael Bertelsen showet, som fra hans side udmundede i en publikumsquiz med spørgsmål om og fra Aarhus Universitet.

Hvilket band spiller lige nu til de studerendes ”Danmarks Største Fredagsbar”?, og hvad betyder Aarhus Universitets latinske motto? Disse var nogle af spørgsmålene salen skulle svare på ved hjælp af gule og røde svarark.

”Beatles-love”
Årets musiktema, bestemt af kapelmestrene Peter Vuust og Per Christian Frost, var musik af the Beatles under navnet ”Imagine”.

Sanne Salomonsen, Sinne Eeg, Søren Sko, Nikolaj Steen, Daniel Lemma, Søs Fenger, Christian Hjelm og Andrea Pellegrini var solistnavnene, der udover bandet gav deres fortolkninger af de kendte numre. Lige fra ”Strawberry Fields Forever” til ”Lady Madonna”.

Samtlige kunstnere sluttede af på scenen med ”All you need is love”, som resulterede i stående bifald fra salen. Efterfølgende var der buffet, med rig mulighed for at ”networke”.

Voxpop: Hvordan har din aften været?

Anne-Marie DohmAnne-Marie Dohm, Rektor, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Aarhus Universitet er rigtig god for en ordentlig fest. Så min aften har været fantastisk. Det betyder rigtig meget at blive inviteret, for vi har et meget tæt samarbejde med AU. Her får vi muligheden for at møde og få snakket fra en hyggelig side med nogle af de mennesker, som vi har et fagligt samarbejde med . Så der er absolut noget networking i det.

Søren PindSøren Pind (V), Minister for Udviklingsbistand
Jeg har haft en dejlig aften. Hyggelig og fornøjelig. Jeg synes, det er vigtigt, at der er en forbindelse til akademikerne. Vi har nogle gode projekter med Aarhus Universitet, så jeg synes, det har en betydning at komme her.
Hvad angår Beatles-musikken, så er jeg jo ”Elvis-mand”. Men jeg må helt ærligt indrømme, at synes det var lidt ærgerligt, at der ikke var et dansegulv. Fordi 'it was dancing music'!

Jens BigumJens Bigum, Bestyrelsesformand, Aarhus Universitet
Det er dejligt at opleve, at vores gæster stortrives og nyder det hele. Alle dem jeg har talt med i aften - og det er temmelig mange - har været meget glade og begejstrede for programmet. Det betyder fantastisk meget for Aarhus Universitet at have så mange prominente gæster. Vi er jo blevet synlige på en helt anden måde. Jeg tror, det er godt for Aarhus Universitet, at vi bliver omtalt pænt. Både for det der blev afholdt i eftermiddag, og for det vi har oplevet i aften.