Blandet modtagelse på Det Jordbrugsvidenskabelige Fakultet

Receptionisten i Informationen på Det Jordbrugsvidenskabelige Fakultet skal ikke se livestream af rektors sommertale.

- Nogen skal jo passe butikken. Men jeg ville gerne se den – det er jo ikke en hvilken som helst sommertale, siger hun og besvarer endnu en kimende telefon.

Receptionisten kan nu nok regne med at få et fyldigt referat fra de kolleger, som er på vej ind i auditoriet for at se den længe ventede tale på storskærm. Under indtagelse af kaffe og småkager ser og hører 50-60 medarbejdere rektor Lauritz B. Holm-Nielsen fortælle, at Det Jordbrugsvidenskabelige Fakultet fremover vil være en del af Aarhus Faculty of Science and Technology.

Tilhørerne nikker indforstået til hinanden. De havde regnet med, at deres fakultet ville komme selskab med Danmarks Miljøundersøgelser og Det Naturvidenskabelige Fakultet.

Reaktionerne på talen og holdningen til den faglige udviklingsproces i det hele taget er blandet på Det Jordbrugsvidenskabelige Fakultet. Institutleder Morten Dam Rasmussen er begejstret.

- Jeg synes, det er en spændende proces. Vi får mulighed for at blive endnu mere synlige inden for det naturvidenskabelige felt, og jeg tror, vi går en god fremtid i møde, siger han.

Personalekonsulent Hanne Wester Rasmussen fortæller, at hun blev lidt forpustet af talen.

- Rektor har helt godt styr på den øverste ledelse, men vi synes nok, at det allerstørste arbejde står forude. Måske især for os, der arbejder med det administrative område. Jeg ville nok være lidt forsigtig i forhold til den tidsplan, han opstillede.

AU Kommunikation