Minister: Mere samarbejde med private

Universiteterne skal skærpe samarbejdet med private fonde. Sådan lød meldingen, da videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen besøgte Aarhus Universitet den 1. september.

– Når private fonde støtter oprettelsen af et center, giver det god mening for de studerende og det giver god mening for forskerne, der får et fantastisk miljø at forske i. Og den viden, som opstår, kommer os alle sammen til gode, sagde videnskabsministeren i forbindelse med sit besøg.

Besøget i Århus var starten på en ministeriel turné til landets otte universiteter, hvor Charlotte Sahl-Madsen vil sætte fokus på bedre undervisning, øget internationalisering og mere iværksætteri.

Se interview med Videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen fra hendes besøg på Aarhus Universitet: