Ændrede parkeringsforhold omkring Universitetsparken ifm. Danmarks Største Fredagsbar og Idrætsdag

Fredag d. 13. september holder de studerende Danmarks Største Fredagsbar og Idrætsdag i Universitetsparken. Det betyder ændrede parkeringsforhold både før, under og efter begivenheden. Enkelte p-områder er spærret fra start september. Se her, hvilke områder der er berørte.

Danmarks Største Fredagsbar og Idrætsdag 2024.
Danmarks Største Fredagsbar og Idrætsdag 2023. Foto: Casper Dam, AU.

Parkerer du i eller i nærheden af Universitetsparken, skal du være opmærksom på, at der som tidligere år vil være begrænsninger på parkeringspladser i og omkring Universitetsparken i dagene før, under og efter Danmarks Største Fredagsbar og Idrætsdag (DSFI), som i år finder sted den 13. september. To parkeringspladser (ved bygning 1540 og 1171) vil være afspærret i en længere periode ifm. arrangementet.

Derfor afspærres p-pladser ifm. DSFI

I år forventes ca. 12.000 unge at lægge vejen forbi Danmarks Største Fredagsbar og Idrætsdag. De udvalgte p-pladser i umiddelbar nærhed af Universitetsparken afspærres i dagene op til, under og efter arrangementet, så arrangørerne kan opbygge og drifte pladsen samt sikre flugtveje og de deltagendes sikkerhed.

De længere afspærringer på de store p-pladser ved hhv. bygning 1540 og 1171 skyldes, at alt materiel til at etablere festivalpladsen bliver leveret og distribueret ud på pladsen herfra. Det drejer sig om hegn, køreplader, sceneelementer, containere, toiletvogne etc.

I år skal der derudover lægges ekstra køreplader for at beskytte det nysåede græs på den tidligere grusplads ved siden af p-pladsen ved 1540, hvor den nye renovationsplads er under opførsel. Det forlænger perioden, hvor det er nødvendigt at afspærre p-pladsen ved 1540.

Afspærringerne sker kun i strengt nødvendigt omfang for at mindske gener for medarbejdere og studerende, der kører til og fra Campus Aarhus.

Her bliver der spærret af (begge dage inkl.):

Adresse på p-plads Tidsrum for afspærring Nr. på kort
P-plads ved bygning 1540, Ny Munkegade 114 Tirsdag den 3. september kl. 18 - torsdag d. 19. september 1
P-plads ved bygning 1171, Ole Worms Allé 3 Lørdag den 7. september - søndag den 15. september 2

Grusområdet ved bygning 1135, Ole Worms Allé 1

Mandag den 9. september

Onsdag den 11. september - lørdag den14. september
3
P-plads ved bygning 1135, Ole Worms Allé 1 Onsdag den 11. september - 14. september 4
Den runde p-plads foran bygning. 1131, C. F. Møllers Allé 3 Torsdag den12. september. kl. 18.00 - fredag den 13. september 5
P-plads uden for bygning 1522, Ny Munkegade 120 Torsdag den 12. september kl. 18.00 - fredag d. 13. september 6
Halvdelen af p-pladsen (den vestlige del) ved Steno Museet, C. F. Møllers Allé 2   Torsdag den 12. september kl. 18.00 - fredag den 13. september 7

Du kan orientere dig om afspærringer på kortet ovenfor, hvor de enkelte parkeringsområder er nummereret. Der bliver skiltet i de berørte parkeringsområder.

De studerende bag DSFI håber på bilisternes forståelse og beklager de eventuelle gener, afspærringerne kan medføre for nogle.

Ændringer til de beskrevne afspærringer kan forekomme.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Katrine Boserup Jensen på kbj@au.dk