Deltag i Forskningens Døgn om TID

Torsdag den 28. april danner Stakladen ramme om Forskningens Døgn på Aarhus Universitet. Temaet er TID, og er du forsker, kan du præsentere din forskning ved at holde et speedforedrag eller ved at vise din forskning frem på en stand. Op mod 1.000 mennesker besøger traditionelt Forskningens Døgn på Aarhus Universitet, og eventen er en god mulighed for at skabe opmærksomhed om din forskning.

Forskere viser deres forskning frem i Stakladen til Forskningens Døgn 2019.
Mennesker i alle aldre besøger Forskningens Døgn i Stakladen. Som forsker kan du nu tilmelde dig Forskningens Døgn 2022. Billedet er fra Forskningens Døgn 2019. Foto: Ida Jensen/AU Foto

Har du gennemført en undersøgelse, der tog meget lang tid – eller et eksperiment, der tog meget kort tid? Forsker du i oldtiden, coronatiden, ungdomstiden eller agurketiden? I noget, der er mange lysår væk – eller i noget, vi alle bruger tid på i hverdagen? Temaet for Forskningens Døgn på Aarhus Universitet er i år TID – og det skal forstås bredt.

Hvis du kan finde inspiration i temaet, kan du nu tilmelde dig Forskningens Døgn på Aarhus Universitet, som finder sted som fysisk event torsdag den 28. april kl. 14-18 i og omkring Stakladen.

Til Forskningens Døgn er der plads til både garvede forskere og unge forskningstalenter, og alle kreative idéer under årets tema TID er velkomne. Jo mere spektakulære og publikumsinddragende, jo bedre.

I 2019 deltog ph.d.-studerende Signe Lund Mathiesen fra Institut for Fødevarer i Forskningens Døgn med et chokoladespisnings-eksperiment. Hun opfordrer andre forskere til at deltage:

”Når vi er med til et arrangement som Forskningens Døgn, giver det os en stor mulighed for at få kontakt med helt almindelige borgere, som ønsker at få indblik i mange forskellige typer af forskning. Samtidig giver kontakten til borgerne også en mulighed for at få en masse feedback”, siger Signe Lund Mathiesen.

Tilmeldingsfristen er 1. marts 2022.

Læs mere om arrangementet, og tilmeld dig

www.au.dk/fd kan du finde yderligere information om Forskningens Døgn på AU.

Forskningens Døgn

Eventen på Aarhus Universitet er en del af videnskabsfestivalen Forskningens Døgn, som er et initiativ igangsat af Uddannelses- og Forskningsministeriet. I hele landet bydes der på forskning i øjenhøjde i dagene 22.-29. april 2022.