Ny administrationschef til Administrationscenter Nat-Tech

Gertrud Lindberg Tefre tiltræder 1. april som ny administrationschef for det fælles administrationscenter på Natural Sciences og Technical Sciences. Hun kommer med en stærk ledelsesbaggrund inden for uddannelsessektoren.

Gertrud Lindberg Tefre bliver ny chef for Administrationscenter Nat-Tech. Foto: Marjun Danielsen

Fra den 1. april hedder administrationschefen på Administrationscenter Nat-Tech Gertrud Lindberg Tefre. Hun kommer fra en stilling som chef for HR ved VIA University College, hvor hun tillige har været konstitueret chef for Campusliv og Planlægning. Gertrud Lindberg Tefre har også et indgående kendskab til Aarhus Universitet, hvor hun tidligere har været leder, både for organisationsudvikling og arbejdsmiljø i AU HR og som chef for HR ved Health.

Sammen med et stort kendskab til Aarhus Universitet og uddannelsessektoren generelt kommer Gertrud Lindberg Tefre med 16 års ledererfaring, hvor hun har arbejdet med en bred vifte af opgaver bl.a. organisationsudvikling, procesoptimering, digitalisering, uddannelsesdimensionering og bæredygtighed.

Gertrud Lindberg Tefre er kandidat i statskundskab fra Aarhus Universitet og har efterfølgende udbygget sin uddannelse med en række lederuddannelser fra bl.a. CBS.

Hun afløser Niels Damgaard Hansen, der går på pension.

Bag ansættelsen står et enigt ansættelsesudvalg bestående af IT-supportchef Knud Møller, Facility Management-medarbejder Peter René Kithler, viceadministrationschef Hanne Vester Rasmussen, vicedirektør for AU HR Anne Lindholm Behnk, Tech-dekan Eskild Holm Nielsen, konstitueret Nat-dekan Erik Østergaard Jensen og universitetsdirektør Kristian Thorn.