Nye medarbejderhjemmesider på vej: Få et smugkig på det nye design

De nuværende Pure-hjemmesider til præsentation af medarbejdere er forældede, og derfor skal de nu skiftes ud. En ny og mere tidssvarende version af medarbejderprofilerne er på vej, og nu kan du få et smugkig på designet.

Om lidt får du selv adgang til din nye medarbejderside, men her kan du få et glimt af designet. Foto: Colourbox

OBS: Denne nyhed er opdateret 20. december 2023: Lanceringen er udskudt til 2024.

For mange medarbejdere er medarbejderhjemmesiderne, et godt værktøj til at præsentere sig selv til samarbejdspartnere både herhjemme og i udlandet. Men den nuværende løsning er utidssvarende og besværlig at opdatere. 

Designet og brugerfladen har derfor fået en kraftig overhaling, og med en ny såkaldt quick editor, kan du nemt og hurtigt foretage ændringer. Det bliver desuden muligt i et vist omfang at skræddersy sin medarbejderside. 

Det nye design rulles ud i 2024, men du kan allerede nu se, hvordan det ser ud.  

Opdater fritekstfelt og dine arbejdsområder 

Medarbejdersiderne fungerer som et vigtigt visitkort til omverden, som giver et indblik i, hvad universitetets medarbejdere arbejder med, og derfor bliver det fremover obligatorisk at opdatere fritekstfeltet på sin side. 

Nærmere information om, præcis hvilke felter, der skal opdateres og hvordan det skal gøres, vil du modtage på mail, når lancering nærmer sig. 

Som udgangspunkt skal medarbejdere desuden optræde med billede, email og arbejdstelefonnummer på profilen.  

Der kan dog være lokale forhold, som betyder, at medarbejdere har skjult deres kontaktoplysninger, ligesom der lokalt kan være yderligere forventninger til, hvad der skal være opdateret på medarbejdersiden. Det aftales med nærmeste leder. 

Fremhæv kompetencer og fagområder 

På de nye medarbejdersider bliver det nemmere at fremhæve for omverden, hvad du arbejder med. Det bliver fx muligt for alle at indtaste nøgleord om, hvilke fagområder man arbejder inden for.

Som videnskabelig medarbejder får du fx mulighed for at beskrive:   

  • Dine arbejdsområder 

  • Din forskning 

  • Din uddannelse 

  • Din rådgivning 

Sidstnævnte er relevant for medarbejdere, der laver forskningsbaseret rådgivning, herunder Technical Sciences myndighedsbetjening og medarbejdere i andre enheder med myndighedsbetjening.

Som administrativ medarbejder kan du fx beskrive dine arbejdsområder i fritekst og eventuelle samarbejder, du indgår i.

Fakta

Det nye design af medarbejderhjemmesiderne er udarbejdet af en bredt sammensat arbejdsgruppe, hvor repræsentanter fra både fagmiljøer og administrationen har været inddraget. 

AU IT har været tovholder på udviklingen af siderne. 

Universitetsledelsen har endeligt godkendt projektet.