Udvidet arbejdstid på tunnelarbejdet på Nørrebrogade

Aarhus Letbane har fået tilladelse til at udvide arbejdstiden på tunnelarbejdet på Nørrebrogade.

Frem til den 30. september 2015 har Letbanens entreprenør lov til at arbejde i tidsrummene:

• Klokken 6–20 på hverdage
  • Klokken 7-19 lørdage og søndage

Udvidelsen af arbejdstiden sker for at sikre, at anlægget af tunnelerne mellem universitets- og hospitalsområdet bliver færdigt til tiden, så arbejdet med at lægge skinner og etablere kørestrøm til Letbanen ikke forsinkes.

I forbindelse med Letbanens anlægsarbejde på Randersvej har Aarhus Kommune desuden givet tilladelse til en ny tilkørsel til Aarhus Universitetshospital på Nørrebrogade (tidligere Kommunehospitalet). For sydgående trafik vil det ikke længere være muligt at svinge til venstre fra Randersvej ind på Trøjborgvej. I stedet forbindes Trøjborgvej med Nordre Ringgade i krydset over for Jens Chr. Skous Vej. Derved sikres der fortsat adgang for den kørende trafik til Aarhus Sygehus og den nordvestlige del af Trøjborg. Ændringen er permanent.