Universitetsdirektør Arnold Boon takker af

I sidste uge sagde Aarhus Universitet farvel til sin universitetsdirektør, Arnold Boon, som gennem de seneste 7 år er gået forrest i indsatsen for at skabe en stærk administration.

Foto: Lars Kruse, AU Foto

Ved sin afsked lagde Arnold Boon vægt på, at administrationen på Aarhus Universitet i dag står stærkt og er en væsentlig forudsætning for, at AU i dag er kendt og anerkendt som en fantastisk arbejdsplads, et internationalt førende universitet med fremragende forskere, dygtige studerende og den flotteste campus.

”Det kan kun lade sig gøre ved, at vi alle sammen i administrationen og de tekniske funktioner har været med til at skabe professionelle rammer for fremragende forskning og uddannelse”, sagde Arnold Boon i sin tale.

Han fremhævede den rejse, administrationen har været på siden sin tiltrædelse i 2016. Han anerkendte især den fælles indsats og den opbakning, der har været med til at drive AU’s udvikling mod en endnu mere professionel og sammenhængende administration, der er både proaktiv og brugerorienteret.

”Jeg står ved de beslutninger, jeg har truffet undervejs, og de forandringer jeg har stået i spidsen for. Forandring kommer ikke af sig selv, det har sågar taget nogle kampe. Men det har været min opgave at lede administrationen videre og sikre, at forskere og studerende har tillid til, at administrationen hjælper dem i deres hverdag”, sagde han og lagde ikke skjul på, at det er med en vis vemodighed, at han nu slipper AU og de mange gode relationer.

”Om lidt er jeg forhenværende universitetsdirektør ved AU, og en ny vil træde til. Nogen spurgte, om jeg forlader en synkende skude, men det er langt fra tilfældet. Tværtimod. Jeg er sikker på, at AU og dens administration er så stærk og så dygtig, at I vil fortsætte det professionelle arbejde, som I er kendt for”, lød det i afrundingen fra Arnold Boon, der samtidig sendte en stor tak til alle ledere og medarbejdere for tillid, samarbejde og opbakning gennem tiden.

Arnold Boon skal nu være universitetsdirektør på CBS (Copenhagen Business School) og vender dermed tilbage til København, hvor han har sin familie.