Systemunderstøttelse til optælling af forskningsdækning

Afrapportering

Styrelsen har indført en fast indrapportering af såkaldt forventet, planlagt undervisning og vejledning én gang i semestret med tilknyttet udspecificering af holdstørrelser (+/- 40 stud) og undervisertype (VIP, DVIP etc.).  Desuden har universitetsledelsen i forbindelse med overgangen til institutionsakkreditering besluttet, at antallet af undervisningstimer samt VIP-DVIP ratioen på uddannelsesniveau skal indgå som faste indikatorer i den årlige statusopgørelse.

Med gennemførelsen af dette projekt omkring IT-understøttelse af denne indrapportering har AU fået en systematisk datafangst, så tallene nemmere kan uddrages og sammenlignes på tværs af tid og organisatoriske enheder. For studieadministrationen betyder systemunderstøttelsen, via genbrug af data fra andre kilder (studieordningsdata fra EDDI og planlægningsdata), at denne nytilkomne arbejdsopgave bliver mindst mulig.

Systemet er netop taget i brug til den første indberetning. Der indsamles erfaringer til mindre justeringer inden indberetningen i E16. Der vil blive indlæst data fra den manuelle indberetning i E15, så disse data også kan indgå i samme systematiske form