Forbedring af uddannelsesdata i CRM og alumneportal samt logonbeskyttet eventtilmelding

Afrapportering

Midlerne er anvendt til indkøb af ekstra udviklingstimer hos Progressive A/S, som leverer og implementerer AU CRM-løsningen og den tilhørende adgangsbeskyttede alumneportal.

Størstedelen af de indkøbte udviklingstimer er brugt til forbedring af uddannelsesdata importeret fra STADS, fordi løsningen til at lave rettelser til uddannelsesdata viste sig at være mere kompleks end først estimeret, og samtidig lykkedes det at finde en workaround, der muliggør logonbeskyttet eventtilmelding inden for de eksisterende rammer af systemet.

Resultater:

Forbedring af uddannelsesdata er lavet i flere etaper og på flere niveauer:

• Vi havde identificeret fejl i uddannelsesoplysninger på ca. 40.000 enkeltpersoner (primært alumner fra det tidligere ASB, hvor problemet skyldtes, at uddannelsesdata på disse personer i 2012 blev importeret fra ASB-STADS til AU-STADS i et format, der ikke matcher standarden for uddannelsesregistreringer), og alle disse fejl er blevet rettet ved særligt udviklede importer af filer med rettet data*.
  • Der er udviklet ny funktionalitet i AU CRM, som gør det muligt for administratorer med særlige rettigheder at rette fejl i eksisterende uddannelsesoplysninger importeret fra STADS*.
  • Der er udviklet ny funktionalitet i AU CRM, som gør det muligt for administratorer med særlige rettigheder at tilføje manglende uddannelsesoplysninger i samme format som uddannelsesoplysninger importeret fra STADS, så disse oplysninger vises og er søgbare på samme måde som uddannelsesoplysninger importeret fra STADS.

Alle rettelser gemmes og vises med det samme i AU CRM og synkroniseres inden for få minutter også til den logonbeskyttede alumneportal.

De førstnævnte dataimporter blev lavet i oktober-december 2015, og den øvrige funktionalitet blev taget i brug ultimo januar 2016, og i løbet af den første måned er der lavet næsten 40 rettelser og tilføjelser af uddannelsesoplysninger. Vi vedligeholder en log, så det evt. på et senere tidspunkt vil være muligt at rette data direkte i STADS.

* Der er taget højde for, at disse rettelser ikke vil blive overskrevet i forbindelse med de daglige dataimporter fra STADS (når der sker ændringer i en persons uddannelsesdata i STADS sendes der en fuld pakke med al uddannelsesdata, inkl. alle tidligere uddannelser, og det er ikke muligt at se, hvilke data der er ændret i STADS – der ville derfor være en stor risiko for, at vores manuelle rettelser ville kunne blive overskrevet og gå tabt).