Konference om educational it og blended learning for undervisere på Aarhus BSS

Afrapportering

Den 26. november 2015 afholdt Aarhus BSS en konference om blended learning finansieret af strategiske midler.

Formålet med konferencen var at give undervisere ved Aarhus BSS inspiration til hvordan de selv kan arbejde med edu-cational IT og blended learning i egen undervisning.

Formatet var en fælles formiddag og en eftermiddag fordelt på fire forskellige spor. De opstillede mål med konferencen og deres imødekommelse var:

** Se figur

Som det fremgår af ovenstående, mødte konferencen de opstillede mål. Dog bidrog lidt færre undervisere end det, der var indskrevet i den oprindelige ansøgning. Der var tre oplæg fra undervisere i formiddagssessionen og tre spor med hver tre underviser-oplæg i eftermiddagssessionen. Det fjerde spor var dedikeret til strategiske overvejelser og her var fokus på rundbordsdiskussioner frem for underviseroplæg.

En anden central afledt effekt af konferencen er den synlighed som educational IT og blended learning har fået. I foråret 2016 er der påbegyndt et pilotprojekt på MBA-uddannelserne om mere blended learning, som er direkte afledt af konferencen og de strategiske midler. Endvidere har en anden uddannelse henvendt sig med ønske om konkret sparring på hvordan en efter- og videreuddannelse kan lægges om til blended learning. Der er således konkrete afledte effekter af konferencen, ud over den generelle opmærksomhed, som IT i undervisningen fik af konferencen.

Program og beskrivelse af konferencen kan findes her: http://cul.au.dk/arrangementer/konference-om-blended-learning/.