Anvendelse af tablets i undervisning på Institut for Retsmedicin

Afrapportering

Formål

Anvendelse af tabletbaseret gruppeundervisning i retsmedicin har været anvendt ved gennemgang af emnerne ”læsionstyper” og ”dødsattest” siden efteråret 2013. De studerende giver udtryk for, at de lærer mere ved at blive aktiverede i undervisningen, og at tabletformatet giver bedre gruppesamspil og diskussion end papiropgaver. Sideløbende har den til tabletundervisning indkøbte computer givet mulighed for produktion af videomateriale anvendt til forberedelse mellem konfrontationstimerne.

Resultater

De finansierede iPads har været anvendt i holdundervisningen i efterårssemesteret 2015 og forårssemesteret 2016 med løbende tilpasning af materialet. Vi imødeser et større arbejde med oversættelse til engelsk i forbindelse med overgang til det internationale semester.

Perspektivering

Holdundervisning næsten udelukkende baseret på tabletbaserede opgaver. Evt. med udlån af tablets til grupper af studerende, som så møder op til egentlig undervisning, dvs. blended learning. Udbredelse af undervisningsformen til andre fag, herunder også andre semester.