Udvikling af metode til videndeling og faglig kalibrering for kliniske undervisere på tandplejeruddannelsen

Afrapportering

Formål

Målet om kalibrering er nået, da internatets første dag blev brugt på faglig kalibrering for at sikre ensartethed i diagnostik og behandlingsvalg. Da mennesker er forskellige og med forskellig baggrund er det nødvendigt med regelmæssig kalibrering – fx en gang om året, og det vil være ønskeligt, at der i fremtiden vil kunne skaffes især tid til dette.
Den anden dag blev anvendt til videndeling – to undervisere formidlede nogle af deres tanker om fremtidens undervisning på tandplejeruddannelsen med baggrund i deres masteruddannelser. Med kompetenceudvikling af mange medarbejdere har det vist sig værdifuldt at kolleger får indsigt i hinandens fagområder og at det drøftes, hvordan den nye viden, færdigheder og kompetencer kan implementeres i den kliniske undervisning.

Resultater

Plan for det videre arbejde
Internatet viste sig at være meget givende for alle parter og der er et ønske om at kunne fortsætte med at prioritere kalibrering og videndeling med det formål at skabe alignment i uddannelsen.

Perspektivering

Det er usikkert, om der også i fremtiden vil være den tidsmæssige og økonomiske til at skabe fordybelse i internatform, og det overvejes fortsat, hvordan der kan skabes videndeling og kalibrering i hverdagen.