Hjemmeside til internationale studerende og mentorer

Afrapportering

Formål

Mentorforeningen arbejder på hele tiden at forbedre mentor-service til både udvekslingsstuderende og full degree studerende ved ST. Foreningen ønsker at designe en hjemmeside, som løser to centrale problemstillinger.

• Mentee-Mentor Match-making

Hjemmesiden skal indeholde et modul, der gør det muligt at lave en endnu bedre match-making på en smartere made.

• Informationer og feedback på foreningens output

Hjemmesiden skal indeholde informationer specielt tilpasset de internationale studerende såsom studieunderstøttende tilbud, introduktion til dansk studiekultur, plagiat regler osv. Hjemmesiden skal ligeledes indeholde information til foreningens medlemmer (mentorerne), og bruges til at evaluere om foreningens målsætning bliver nået.

Resultater

Hjemmesiden forventes klar i foråret 2016, således at mentorforeningen kan bruge match-making modulet i forbindelse med modtagelse af studerende i efteråret 2016, og så nye studerende kan bruge siden til at finde relevant information vedr. deres studier på ST.

I løbet af efteråret 2016 vil evalueringsdelen også blive taget i brug.

Perspektiver

På sigt forventes det, at hjemmesiden vil blive et vigtigt redskab for mentorforeningen i forhold til at hjælpe internationale studerende godt i gang med deres studier på ST.

Det forventes at foreningen med den nye hjemmeside i endnu højere grad kan aflaste administrationen på ST og AU.

Mentorforeningen vil løbende udvikle hjemmesiden ud fra evalueringer og erfaringer fra foreningens medlemmer.