Få styr på dine data i Workzone

Hjælp til bedre datakvalitet i Workzone - nye dashboards

Som bruger af Workzone er det din opgave sikre kvaliteten af din data, samt at du i fremtiden let kan søge den frem. Hertil er udviklet et par værktøjer til dig, så du let kan få overblik over, hvordan du opfylder denne opgave: 

  • Tællere på standarddashboard
  • Dashboardet: "Har du styr på dine data?"

Tællere på standarddasboard

På standarddashboardet finder du fire tællere. Såfremt der er sager eller dokumenter på de enkelte lister, viser tælleren rødt. Når disse sager eller dokumenter er rettet, viser tælleren grønt.

Hvis du ikke længere ønsker at få tællerne vist på dit standarddashboard, kan de fjernes. Bemærk, at du stadig har ansvar for at holde styr på din data og sikre god datakvalitet. 

Har du fjernet tællerne, men ønsker at geninstallere dem på dit standarddashboard, kan du følge vejledningen til "Manglende felter i brugergrænsefladen" længere nede på siden.

Eksempler på tæller


Dashboardet: "Har du styr på dine data?"

Vi har tilføjet et ekstra dashboard 'Har du styr på dine data?', der indeholder flere lister, der skal hjælpe dig med at sikre kvaliteten af din data.


SD Sager m. midlertid. sagsgruppe
Denne lister viser, når du har oprettet sager med midlertidige sagsgrupper.

Hvis der findes sager på denne liste, skal du åbne sagen og rette sagsgruppen til den korrekte sagsgruppe


SD Dok låst med password
Denne liste viser, når du er sagsbehandler på sager der indeholder dokumenter med password.

Hvis der findes dokumenter på denne liste, skal du gemme dokumentet igen, uden password, og slette det gamle dokument.


SD Dok låst med password (opr.)
Denne liste viser, når du har oprettet dokumenter med password.

Hvis der findes dokumenter på denne liste, skal du gemme dokumentet igen, uden password, og slette det gamle dokument.


SD Sager føls/fortr. u. indblik
Denne liste viser, når du har oprettet sager med personfølsom/fortrolig data, der mangler indblik.
Hvis der findes sager på denne liste, skal du tilføje et indblik på sagen.


SD Dok. på skrivebordssag
Denne liste viser, når du har gemt dokumenter på din skrivebordssag.
Hvis der findes sager på denne liste, skal du flytte dokumentet til rette sag eller slette dokumentet.


SD Sager uden dokumenter
Mine sager uden dokumenter. Husk løbende at få journaliseret.


SD Personalesager u AU-person
Alle Personalesager (22-sager) i min enhed uden AU-person som part. Åbn sagen og påsæt korrekt AU-person som Sagspart.


SD Emails uden brevdato
Emails der er journaliseret af mig uden brevdato. Du skal åbne mailen i Workzone Client og påsætte korrekt brevdato. 


SD PDF med skjult bilag
Denne liste viser, når du er sagsbehandler på en sag der har et PDF-dokument, med et skjult bilag.
Dokumentet skal downloades og gemmes på ny, det gamle dokument skal slettes.


SD PDF med skjult bilag (opr)
Denne liste viser, når du er opretter på et PDF-dokument, der har et skjult bilag.
Dokumentet skal downloades og gemmes på ny, det gamle dokument skal slettes.


SD mails uden PDF
Denne liste viser, når du er sagsbehandler på en sag, med en mail der ikke er PDF’et. Mailen skal downloades og gemmes på ny. Vær opmærksom på, at det ikke er tilladt at gemme en mail med en zip-fil.


SD mails uden PDF (opr)
Denne liste viser, når du er opretter på en mailfil, der ikke er PDF’et. Mailen skal downloades og gemmes på ny. Vær opmærksom på, at det ikke er tilladt at gemme en mail med en zip-fil.


Manglende felter i brugergrænsefladen

Hvis du oplever fejl eller manglende felter i brugergrænsefladen, kan du nulstille din konfiguration. 
I båndet, klik  Indstillinger Nulstil konfiguration og i dialogen Bekræft, klik derefter Ja for at nulstille din konfiguration.

Løser dette ikke problemet, skal du slette din browsercache. Brug den vejledning, der gælder for din browser: