Få styr på dine data i Workzone

Hjælp til bedre datakvalitet i Workzone - nye dashboards

Som bruger af Workzone er det din opgave sikre kvaliteten af din data, samt at du i fremtiden let kan søge den frem. Hertil er udviklet et par værktøjer til dig, så du let kan få overblik over, hvordan du opfylder denne opgave: 

  • Tællere på standarddashboard
  • Dashboardet: "Har du styr på dine data?"

Tællere på standarddasboard

På standarddashboardet finder du fire tællere. Såfremt der er sager eller dokumenter på de enkelte lister, viser tælleren rødt. Når disse sager eller dokumenter er rettet, viser tælleren grønt.

Hvis du ikke længere ønsker at få tællerne vist på dit standarddashboard, kan de fjernes. Bemærk, at du stadig har ansvar for at holde styr på din data og sikre god datakvalitet. 

Har du fjernet tællerne, men ønsker at geninstallere dem på dit standarddashboard, kan du følge vejledningen til "Manglende felter i brugergrænsefladen" længere nede på siden.

Eksempler på tæller


Dashboardet: "Har du styr på dine data?"

Vi har tilføjet et ekstra dashboard 'Har du styr på dine data?', der indeholder flere lister, der skal hjælpe dig med at sikre kvaliteten af din data.

SD Sager m. midlertid. sagsgruppe

Denne lister viser, når du har oprettet sager med midlertidige sagsgrupper.

Hvis der findes sager på denne liste, skal du åbne sagen og rette sagsgruppen til den korrekte sagsgruppe.

SD Dok låst med password

Denne liste viser, når du har oprettet dokumenter med ugyldigt format (fx. passwordbeskyttet eller .zip-filer).

Hvis der findes dokumenter på denne liste, skal du gemme dokumentet igen med gyldigt format (fx. uden password) og slette det gamle dokument.

SD Sager føls/fortr. u. indblik

Denne liste viser, når du har oprettet sager med personfølsom/fortrolig data, der mangler indblik.

Hvis der findes sager på denne liste, skal du tilføje et indblik på sagen.

SD Dok. på skrivebordssag

Denne liste viser, når du har gemt dokumenter på din skrivebordssag.

Hvis der findes sager på denne liste, skal du flytte dokumentet til rette sag eller slette dokumentet.

SD Sager uden dokumenter

Mine sager uden dokumenter. Husk løbende at få journaliseret.

SD Personalesager u AU-person

Alle Personalesager (22-sager) i min enhed uden AU-person som part. Åbn sagen og påsæt korrekt AU-person som Sagspart


Manglende felter i brugergrænsefladen

Hvis du oplever fejl eller manglende felter i brugergrænsefladen, kan du nulstille din konfiguration. 
I båndet, klik  Indstillinger Nulstil konfiguration og i dialogen Bekræft, klik derefter Ja for at nulstille din konfiguration.

Løser dette ikke problemet, skal du slette din browsercache. Brug den vejledning, der gælder for din browser: